Keresőbarát weboldal + tartalomoptimalizálás
Mindenható Google kereső
Aktuális információk szerint (2023. márciusára) a Google keresőmotorjának piaci részesedése a magyar nyelvű internetes keresések terén nagyon magas, körülbelül 95% körül mozog. Ez azt jelenti, hogy a magyar weben a felhasználók döntő többsége ezt a keresőt használja. Okok:
- Minőségi találatok. A program keresőmotorja folyamatosan fejlődik és finomodik, hogy minél jobb találatokat nyújtson a felhasználóknak. Az algoritmusok folyamatosan frissülnek és finomodnak, hogy a felhasználók minél relevánsabb és pontosabb találatokat kapjanak.
- Használhatóság. A rendszer nagyon egyszerűen használható, ami könnyűvé teszi a böngészők számára, hogy megtalálják azokat az információkat, amelyekre szükségük van. Kíváncsiak számára kényelmes és intuitív a használhatóság, valamint a gyors betöltési sebesség miatt a felhasználói élmény szempontjából is kiemelkedő.
- Integráció más Google szolgáltatásokkal. A tartalomkereső szorosan integrálódik más szolgáltatásokkal, mint például a Gmail, a Google Drive, a Google Maps és a YouTube, ami növeli a felhasználók hajlandóságát az adott rendszer preferálására.
- Marketing. Adott az egyik legnagyobb és legismertebb internetes keresőszoftrver a világon. A világcéG marketingtevékenysége, mint például az AdWords és a G Analytics szolgáltatások nagy hatással van az emberek tudatára, így az infók után érdeklődők nagy valószínűséggel előbb-utóbb a Nagy Nyomkeresőt választják.
- Kép- és videókeresés,értékelések és vélemények keresése, a térképkeresés és más extrák, a nyelvi keresés és a szűrők használata - mind jobb felhasználói élményt biztosít a felhasználók számára.
Weboldal optimalizálás Google kereséshez
Bár a választás tudatos, de együtt a rendszert munkájukhoz rendszeresen használók nemigen gondolkoznak el azon, miért találják az egyes honlapokat élpozícióban és más webhelyek miért csúsznak a találati oldal aljára. Netán bosszankodnak, ha a jól feltett kérdés, pontosan beütött kulcsszó-kombináció ellenére sem találják meg a keresett információt, termékleírást, webáruházi kínálatot, szolgáltatást.
Bár az évről évre fejlődő algoritmusok ma már a mesterséges intelligencia képességeivel rendelkeznek, ám ez egyelőre mégis inkább csak szövegmegfeleltetések alapján történik. Igaz, a megfeleltetési, összehasonlítási mechanizmus olyan grandiózus adatbázissal, szövegkorpusszal és annyi paraméterrel dolgozik, hogy legtöbbször valóban releváns tartalmú weboldalakat kínál megnyitásra.
Szakmai Goo-leírások arra ösztönzik a honlapok készítőit, hogy mind formai, mind tartalmi megoldásaikkal segítség a keresőrobotokat a honlaptartalom megértésében. Ha az elvárásoknak a honlapgazda eleget tesz, a Google a weboldal első helyre, de legalábbis első oldalra sorolásával hálája meg a keresőoptimalizálás terén kifejtett igyekezetet.
Ennek alapfeltétele, hogy
- keresőbarát weboldalt kell készíteni
- tartalmát keresőszempontok szerint kell optimalizálni
- technikai SEO-val kondícióit megfelelővé kell tenni
- intenzív backlink építést kell folytatni
Bárki szakmabeli megmondhatja, hogy a weboldal optimalizálás Google kereséshez a honlap-SEO szolgáltatás legkomplexebb feladata.